Enter Bordetas e Assat, sus la riva gaucha deu gave que demora enqüèra quauquas cabanas o bordetas, au recanton de las pradas. Que'n i avè hèra hens lo canton aperat "cardèda" on se trobavan sustot peisheders, en tèrras pro umidas. Que servivan, per maishant temps, a acessar las atrunas, a còps un drin de hen o de palha... o las pausas deus tribalhadors qui non demoravan pas a costat, mes lo mei sovent au vilatge.
Que n'i a de granas mes tanben de pro petitas com la qu'amuishem, cobèrta de bèras labassas. Envadidas per la gèira e los arromecs, chic a chic, que's guastan dinc a càder en roinas, quan ne son pas renovidas com ua qui, uei, arcuelh quauques chivaus.
La darrèra, tota pimpanta, que sembla velhar sus un agau e sa paishèra. La proximitat deu Gave de Pau qu'a permetut d'esténer ací un hialat d'agaus tà l'adaigament e de banius taus molins. Peu parçan, que's troban tanben las roinas deu molin deu baron d'Espalunga, senhor d'Arròs e, a costat, las deu son colomèr qui en amuishava l'opuléncia. Los nidaus deus coloms que son tostemps vededers, mes quant de temps enqüèra ?
Entre Bourdettes et Assat, sur la rive gauche du gave il reste encore quelques cabanes ou petites granges, au coin des prairies. Il y en avait beaucoup au lieu-dit "Cardède" où se trouvaient surtout des pacages, sur des terres très humides. Elles servaient, par mauvais temps, à abriter les outils, parfois un peu de foin ou de paille... ou les pauses des travailleurs qui n'habitaient pas à côté mais le plus souvent au village.
Il y en a de grandes mais ausi de petites comme celle que nous montrons, couverte de grandes dalles de schiste. Envahies par le lierre et les ronces, peu à peu, elles se détériorent jusquà tomber en ruines quand elles ne sont pas rénovées comme une qui, aujourd'hui, accueille quelques chevaux.
La dernière, toute pimpante, semble veiller sur un canal d'irrigation et son barrage de dérivement. La proximité du Gave de Pau a permis détendre un réseau de canaux pour l'irrigation ou les moulins. Dans les environs, on trouve aussi les ruines du moulin du baron d'Espalungue, seigneur d'Arros et, à côté, celles de son pigeonnier qui en montre l'opulence. Les niches des pigeons sont toujours visibles, mais combien de temps encore ?